SEO-tekster

Er du på utkikk etter et tekstbyrå, som kan vareta produksjonen av SEO tekstene dine? Da har du kommet riktig sted.

Tekstforfatting og publisering

La en profesjonell SEO tekstforfatter stå for produksjonen av tekstene dine, da kan du fullendt konsentrere deg om bedriften din.

Er du interessert i å hente inn et tilbud for produksjon av SEO tekster, eller vil du bare vite litt mer om mulighetene dine? Da ta gjerne kontakt, ring oss eller fyll ut kontaktformularet ved å klikke på lenken herunder.

Hva er SEO-tekster?

SEO tekster er tekster, som produseres til nettstedet ditt med den hensikt, å tiltrekke flere besøkende. Et nettsted som ikke inneholder gode SEO tekster, kan i mange tilfeller sammenlignes med å eie en butikk i Karl Johans gate, men 10 meter under jorden. Det er lett å regne ut, at en slik beliggenhet ikke vil tiltrekke særlig mange kunder – med mindre du selvfølgelig bruker annonsering eller en annen form for markedsføring.

Google sine algoritmer blir hele tiden mere utpreget. Derfor skal SEO tekstene dine være kvalitativ velskrevede og skape en sann verdi for dine besøkende. Google er blitt bedre til å avdekke tynt innhold, hvor et spesifikt keyword eller nøkkelord bare er proppet inn flere gange.

Gode SEO tekster inneholder selvsagt utvalgte nøkkelord, som der fokuseres på i selve tekstforfattingen. Det er vesentlig, at det gitte nøkkelord brukes på en naturlig måte, omgitt av kvalitetsinnhold. Dessuten bør der også fokuseres på såkalte LSI Keywords (nøkkelord som er relatert til innholdet). Bruken av disse nøkkelord hjelper Google med å forstå, hva tekstene dine handler om, og dette fører til en bedre rangering.

Google sine algoritmer ser på riktig mange ulike parameter, når de mest relevante søkeresultater skal utvelges. Heriblant er innholdet på nettstedet en av de helt viktige. Google tjener en stor del av pengene på at vi bruker deres søkemotorer igjen og igjen. Hvis vi som bruker slutter med å finne frem til de søkeresultatene vi ønsker, finner vi fort et bedre alternativ.

Når vi vet, at innholdet på et nettsted er en avgjørende brikke i puslespillet som fører til gode rangeringer, skal det selvfølgelig tas høyde for dette.

Slik utformer vi SEO tekstene dine

Før vi går i gang med selve SEO tekstforfatting, er der flere komponenter som vi undersøker:

  • Hva gjør bedriften din?
  • Hvilke verdier og storytelling har bedriften din?
  • Hva selger bedriften din?
  • Hvem er målgruppen?
  • Dine ønsker og behov

For at vi kan produsere kvalitetsinnhold til nettstedet ditt, er det uunnværlig, at vi forstår deg og bedriften din. Det er det som skaper de beste resultatene.

Så før vi går i gang med tekstforfattingen av SEO tekster, gjennomfører vi alltid en detaljert research.

Hva gjør bedriften din?

Alle bedrifter er unike, gjør ting forskjellig og produserer ulike ting. For å produsere gode SEO tekster er det derfor nødvendig å ha en forståelse for bedriften din.

Alt etter hvilken bransje bedriften opererer innenfor, varierer også ordvalg og utforming av SEO tekstene.

Hvilke verdier og storytelling har bedriften din?

Er der bestemte historier eller verdier, som du ønsker skal være representert i SEO tekstene dine, skal det selvfølgelig tas høyde for det. Vi er veldig dyktige til å skape en rød tråd i vår tekstforfatting.

Kom til tops på Google

Mange bedrifter er utelukkende online basert. I et slikt tilfelle er gode rangeringer i googles søkemotor et must. Men de gode plasseringer kommer ikke av seg selv, der skal jobbes aktivt for det. Spesielt innenfor bransjer med sterk konkurranse.

Selv om konkurransen innenfor bransjen din er stor, er det stadig mulig å oppnå gode plasseringer, som skaper mange besøkende til nettstedet ditt.

Det er viktig å påpeke, at det ikke alltid er virksomheten med det største markedsføringsbudsjett som vinner i denne sammenhengen. Vi har gjentatte gange utkonkurrert store virksomheter med enorme mengder kapital i bakhånd.

Det handler i høyere grad om å finne en samarbeidspartner, som setter sin stolthet i å hjelpe deg med å oppnå det best mulige resultat og utbytte. En partner, som har analysert og testet ulike strategier og vet hva som skal til.

Men hvorfor er det egentlig så viktig å ligge øverst i Google?

Det er ganske simpelt. De øverste resultatene får flest besøkende. Tenk over det. Når var det du sist klikket videre til side 2 i søkeresultatet? Faktisk så mottar resultatene på første side 1 med 91,5% av alle klikks.

SEO tekster

Så handler det bare om å komme opp på side 1 på Google?

Svaret er både ja og nei.

Å komme opp på side 1 på Google er helt bestemt en veldig god start. Det vil få mange flere besøkende på nettstedet ditt. Vel å merke hvis dine side 1 plasseringer er på nøkkelord med høyt søkevolumen.

Men det er stadigvekk stor forskjell på hvor mange besøkende du kan tiltrekke til nettstedet ditt, hvis du ligger på plass 1 eller 10 på den første side.

Som du kan se på searchenginewatch.com, sin grafikk nedenfor, får den førstplasserte 32,5% av alle klikks, hvorimot søkeresultatet som ligger på en tiende plass på første side å nøyes med 2,4%.

Så vil du gjerne til topps på Google, så er to av de essensielle faktorer gode SEO tekster og lenkebygging.

Hva selger bedriften din?

Skal det eksempelvis skrives gode produktbeskrivelser, er det nødvendig å opparbeide et kjennskap til produktet. Vi har erfaring innenfor ulike bransjer og er veldig gode til å sette oss inn i selv komplekse produkter og tjenester.

 

Hvem er målgruppen?

Bedriftens og et gitts produkts målgruppe har innflytelse på, hvordan tekstforfattingen utfolder seg. Skrives teksten primært til kvinner eller menn? Er teksten rettet til unge eller eldre? Er SEO teksten til en fagperson eller en vanlig forbruker?
Alle disse spørsmålene må det gis svar på, for å kunne skrive virkningsfulle SEO tekster.

 

Dine ønsker og behov

Vi tar alltid høyde for dine individuelle ønsker og behov. Vil du ha noe på en bestemt måte, gjør vi det slik.

Vi jobber målsiktet for tilfredse kunder.

 

Søkeordsanalyse og konkurransen

Etterfølgende går vi i gang med å utarbeide en grundig og fyllestgjørende søkeordsanalyse. Denne søkeordsanalyse gjennomføres for å finne frem til, hvilke nøkkelord som er viktige for bedriften din. Samtidig undersøker vi søkevolumen og konkurransenivået til det gjeldende nøkkelord.

Søkeordsanalysen er selve fundamentet for tekstforfattingen. Det er avgjørende å fokusere på de riktige søkeord, slik de best mulige resultater kan oppnås.

 

Nøkkelord og LSI keywords

Når SEO tekstene dine skrives, sørger vi for å innarbeide viktige nøkkelord og relaterte nøkkelord, såkalte LSI keywords, på en naturlig måte. Dessuten har vi også fokus på Long Tail keywords. Long Tail keywords, eller bare lange nøkkelord, er søkefraser, som er bredere enn vanlige søkinger.

 

Lesbarheten

Under utarbeidelse av SEO tekstene dine har vi også fokus på å gjøre disse leservennlige. Her fokuserer vi blant annet på å del opp tekstene dine i avsnitt og bruke de riktige H-tags. I tillegg unngås lange, kompliserte setninger, som gjør det kjedelig å lese teksten.

Leservennlige tekster er ikke bare viktig for å oppnå gode rangeringer i søkeresultatene, men også for å fastholde den besøkende og selge mer.

Konverteringsvennlige SEO tekster

 

En SEO tekst skal ikke kun tiltrekke besøkende til nettstedet ditt, den har også andre formål.

Den skal først og fremst fange den besøkendes interesse, slik vedkommende fastholdes. Derpå skal den skape en verdi for den besøkende, blant annet i form av god informasjon. Ved å levere god og nyttig informasjon, optimeres sjansene for at den besøkende får en tilknytning til brandet ditt.

Til syvende og sist skal SEO tekstene føre til, at den besøkende foretar «most wanted response». Most wanted response varierer fra nettsted til nettsted. Driver du et affiliate nettsted, er most wanted response når der klikkes på en affiliate lenke på nettsiden.

Hvis du eksempelvis eier av en tømrerbedrift, er most wanted respons når den besøkende utfyller en kontaktformular eller ringer deg opp på bakgrunn av besøket på nettstedet. Fungerer ditt nettsted som en nettbutikk, er most wanted response når den besøkende foretar et kjøp. For at den besøkende kan foreta en verdifull handling på nettstedet ditt, skal det være tydelig, hva den besøkende skal gjøre.

Samarbeide med SEO-Butler

 

Er du interessert i å få et tilbud på tekstforfatting av SEO tekster, eller vil du bare ha en uforpliktende prat om mulighetene dine, så utfyll vår kontaktformular eller gi oss et kald.

Da kan vi fortelle litt mer om hvordan vi vil løse din tekstoppgave.